Winkels open op zondag

12 november 2013

voorzitter MKB Nederland: 'De SP is de enige partij die écht MKB-minded is.'

Michaël van Straalen MKB-voorzitter Michaël van Straalen

De voorzitter van MKB Nederland, Michaël van Straalen, heeft zich maandag 11 november op de MKB-dag enthousiast uitgelaten over samenwerking tussen de werkgeversvereniging en de SP. 'De SP is de enige partij die écht MKB-minded is.' Hij riep politici en ondernemers op om 'naast elkaar te gaan staan en de problemen en uitdagingen aan te pakken.'

8 november 2013

Geen verdere verruiming aantal koopzondagen

Op 7 november is de wens van heel veel, vooral  kleine, Doetinchemse ondernemers in vervulling gegaan. Dankzij een uitgebreid onderzoek is er geen verruiming gekomen van het aantal koopzondagen. De meerderheid van van de gemeenteraad gaf zijn steun aan het amendement van SP, SGP/CU, CDA en GroenLinks.

6 november 2013

Enquête koopzondagen 2014 Gemeente Doetinchem

Enquête koopzondagen Gemeente Doetinchem

Koopzondagen zijn een regelmatig terugkerend item op de agenda van de Doetinchemse gemeenteraad. Het voornemen van het college om het aantal koopzondagen te vergroten heeft ons als fracties ertoe gebracht een enquête te organiseren onder winkeliers en personeel van supermarkten en winkels binnen de hele gemeente Doetinchem.

28 oktober 2013

SP & SGP/CU Petitie tegen de 24/7 maatschappij

In Doetinchem is een discussie gaande over het (verder) verruimen van de openingstijden van supermarkten en winkels. Hierover wordt op 7 november een besluit genomen in de gemeenteraad. De SP heeft samen met SGP-ChristenUnie een enquête gehouden onder supermarkten en winkels  in heel Doetinchem, Gaanderen en Wehl. De uitslag kunt u binnenkort lezen op onze site.

28 september 2013

SP en SGP/CU houden enquête winkeliers over verruiming aantal koopzondagen

Hans Boerwinkel in gesprek met Ruud Caspers.