"Van dit soort gesprekken met jongeren krijg ik zoveel energie!"

8 februari 2014

"Van dit soort gesprekken met jongeren krijg ik zoveel energie!"

Emile Roemer heeft vandaag een toer door de Achterhoek gemaakt. Emile bracht een bezoek aan de DRU in Ulft. In Doetinchem ging hij in gesprek met de SJOG jongeren en bracht een bezoek aan de Mini Manna Markt. De Brandweerkazerne van Winterswijk sloot de reeks van 4 bezoeken in de Achterhoek af. De SP afdelingen in  de Achterhoek kijken met veel plezier terug op het bezoek van  Emile Roemer.

Emile in gesprek met Harm Stam en Antoon Moorsink

In de DRU werd gesproken over de ondoorzichtige manier waarop met geld voor de DRU wordt geschoven. De inwoners van de Oude IJsselstreek krijgen een veel te rooskleurig beeld voorgeschoteld van de werkelijke exploitatiekosten. Intussen heeft de DRU de gemeente Oude IJsselstreek al miljoenen euro's gekost.

Emile met op achtergrond "Mister DRU" John Haverdil

In Doetinchem sprak Emile Roemer met de Jongeren van de SJOG. Het gesprek boeide alle aanwezigen inclusief Emile Roemer zelf. Roemer: "Van dit soort gesprekken met jongeren krijg ik zoveel energie, geweldig!" De jongeren gaan binnenkort opnieuw in gesprek met lijsttrekker Hans Boerwinkel. De SP blijft proberen de jonge kiezers naar de stembus te krijgen met de leus: "Eerste keer? Ga voor Safe, Stem SP!"

Emile Roemer in gesprek met Cor Brugman Mini Manna

In de Mini Manna Markt werd pijnlijk duidelijk dat het in Doetinchem sociaal niet goed gaat. Voorzitter Cor Brugman, van de Stichting Mini Manna verwoorde het haarscherp. "Ze komen hier regelmatig binnen. Een vrouw met aan elke hand een klein kind die het hele weekend niets te eten hebben. Dan regelen wel wat voor hun. En als ze geen geld hebben gaat ze desnoods ook zonder te betalen met een tas vol eten naar huis."

In gesprek met de jongeren van SJOG

Emile Roemer werd in Winterswijk op de hoogte gesteld van de laatste ontwikkelingen bij Brandweer. Als afsluiter werd de SP stand in het centrum bezocht. Een dweilorkest wist de sfeer er prima in te houden. Na diverse gesprekken met voorbijgangers wenste Emile alle aanwezige SP leden veel succes tijdens de komende gemeenteraadsverkiezing.