Meedoenarrangement voor veel grotere groep mensen beschikbaar

1 november 2014

Meedoenarrangement voor veel grotere groep mensen beschikbaar

Donderdagavond 30 oktober is tijdens de raadsvergadering het Meedoenarrangement vastgesteld. Het Meedoenarrangement is een door de SP eerder gevraagde forse uitbreiding ten opzichte van de Meedoenregeling. De SP is blij dat het Meedoenarrangement voor een veel grotere groep mensen beschikbaar is vanaf 1 januari 2015.

Harry Bosman heeft namens de SP hierover de volgende woorden in de raad gesproken:

“Voor de SP is het erg belangrijk dat mensen met een laag inkomen  volwaardig aan de samenleving mee kunnen doen. Niemand wil gedwongen door armoede in een sociaal isolement terecht komen.  Niemand wil dat zijn of haar kinderen moeten opgroeien in armoede.

Wij zijn dan ook blij dat het amendement van 30 januari 2014, ingediend door de SP en Groen Links, heeft geleid tot een verhoging van 110% naar 120% van de sociaal minimum.. Het amendement beoogde een verhoging tot 130%. De SP is van mening dat 130%  ook mogelijk moet zijn. Het is naar onze mening een kwestie van keuzes durven maken. Maar de SP is tevreden dat nu ook al veel meer mensen in aanmerking komen voor het Meedoenarrangement..

De financiering van dit Meedoenarrangement heeft wel onze zorg. Ondanks het optimisme van de wethouder tijdens de beeldvormende raad willen wij de toezegging dat de raad actief wordt geïnformeerd over de voortgang van de maatschappelijke participatie m.b.t. de financiële dekking van deze regeling.”

Meer info over het Meedoenarrangement kun je vinden op de website van de gemeente: