Meldpunt Met Elkaar Voor Elkaar

18 januari 2015

Meldpunt Met Elkaar Voor Elkaar

Vanaf 1 januari is de gemeente Doetinchem – zoals alle gemeenten - verantwoordelijk voor het verlenen van zorg. Het gaat bijvoorbeeld om de
thuiszorg, onderdeel van de WMO, jeugdzorg en ook de participatiewet waarin beschermde werkplekken geregeld worden en waarin staat dat je een tegenprestatie moet leveren voor je uitkering.

De SP heeft steeds kritisch gekeken en meegedacht of en hoe de gemeente Doetinchem de zorg voor kwetsbare medeburgers goed organiseert. Nu het beleidsplan “Met Elkaar, Voor Elkaar” in werking is getreden wil de SP de vinger aan de pols houden.

Om daarover wat te kunnen zeggen, hebben we een “Meldpunt Met Elkaar Voor Elkaar” opgezet. Inwoners van onze gemeente kunnen hier hun ervaringen, klachten enz. melden.Het meldpunt is op verschillende manieren toegankelijk: via internet op de site van onze afdeling doetinchem.sp.nl. Wie geen internet heeft kan
ook bellen naar 0314-712081 (voicemail, bellers worden teruggebeld). Ook is er een meldingsformulier gemaakt dat we zullen uitdelen tijdens onderzoek in de stad en in de buurten.

De resultaten van het meldpunt zullen periodiek en wanneer nodig op de website van de SP vermeld worden en door de SP raadsleden onder de aandacht van wethouders en de raad gebracht worden.