Verkiezingscampagne in Doetinchem van start op Overstegen en bij de Jumbo

4 maart 2015

Verkiezingscampagne in Doetinchem van start op Overstegen en bij de Jumbo

Foto: SP

Zaterdag 28 februari was de SP te vinden bij winkelcentrum Overstegen en bij de Jumbo in Doetinchem om campagne te voeren voor de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten.

Veel inwoners van Doetinchem maken zich zorgen over de afbraak van de zorg. Iedereen heeft wel een familielid of kennis die te maken heeft met de gevolgen van het beleid van deze regering. Minder zorg, zoveel eigen bijdrage moeten betalen dat je niet meer weet hoe je rond moet komen, geen werk meer, zelf je hele studie moeten betalen en ga zo maar door.

Foto: SP

Het was opvallend dat meer mensen dan voorheen de neiging hebben om niet te gaan stemmen. De redenen lopen uiteen van “het zijn toch allemaal zakkenvullers” en “ze beloven van alles en doen toch wat anders” tot “het heeft geen zin, het maakt toch niets uit”.

Toch zijn ook deze mensen na een gesprek ervan overtuigd dat als we iets willen veranderen, we dan echt moeten laten horen dat we het anders willen. En dat kan door een stem uit te brengen op de SP. Want een stem op de SP is niet alleen een stem om het in Gelderland beter te maken, maar vooral een stem op een grote SP in de Eerste Kamer. En dat is nodig om dit kabinet een halt toe te roepen. En als het verlies voor VVD en PvdA maar groot genoeg is, kunnen ze niet anders dan de handdoek in de ring gooien. Daarom is de campagneleus van de SP ook REKEN AF! Afrekenen met de afbraak van de zorg, met het kapot bezuinigen van de economie en met het vergroten van de tweedeling.

Foto: SP

Stem op 18 maart SP en stem dan op nummer 2, Peter de Vos. Peter is de kandidaat op de hoogste plaats op de lijst uit de Achterhoek. Hij woont in de gemeente Doetinchem, in Gaanderen en is de vorige voorzitter van de SP afdeling in Doetinchem.

Zaterdag 7 maart is de SP met een aantal kandidaten te vinden op en rond het Simonsplein in Doetinchem.