Achterhoek-Liemers Tour in Doetinchem en Wehl

19 februari 2011

Achterhoek-Liemers Tour in Doetinchem en Wehl

De SP komt naar de Achterhoek en Liemers

Zaterdag ging de top-10 van de Gelderse SP-lijst op campagnetour door de Achterhoek en Liemers. De SP is in opkomst in de Achterhoek en de Liemers. Bij een peiling van TV Gdelderland kwam de SP in de Achterhoek zelfs als grootste partij uit de bus. En dat was ook te merken bij ons in Doetinchem en Wehl.

Tijdens de Achterhoek-Liemers Tour hebben we duizenden sponzen en folders aan de voorbijgangers uit gedeeld. De SP boodschap in die folders is nogal serieus. Toch willen we het op straat niet serieus maken! Onze voorman in de 2e kamer is daar een goed voorbeeld van. Een flinke brok humor mag niet ontbreken!

Overal in de Achterhoek en de Liemers hebben de afdelingen zich uitgesloofd om hun top 10 kandidaten voor de komende provinciale verkiezingen welkom te heten.

In onze afdeling in Doetinchem en Wehl luisterden de “top 10” kandidaten naar de muziek van Firma Irma. Irma wist op een geweldige manier het achterhoeks gevoel te vertolken in ons eigen achterhoeks dialect.

Noor de Laat tijdens de SP Achterhoek-Liemers Tour op de Huet

Daar gaat het bij de SP om. Blijf zo dicht mogelijk bij de mensen. Dus terug naar de buurt, het dorp, de stad en de regio. Lokaal en regionaal zijn de meeste partijen “wel” gevoelig voor de stem van de bewoners. In de provincie ziet dat er heel anders uit.

Een voorbeeld: In het verkiezingsprogramma van de PvdA staat dat ze tegen de komst van Megastallen zijn.

Deze week kon de PvdA een petitie tegen de komst van Megastallen in de Megchelen en Etten ondersteunen. Toen het op aan kwam koos de PvdA voor de komst van de “dierfabrieken” met hun grote gezondheidsrisico’s voor zowel mens als dier!

Op 2 maart heb je weer de kans om raak te gooien

Voor de SP was de keus tussen het economisch belang en het belang dieren en mensen niet zo moeilijk. De SP was tegen de verkoop van NUON, is voor een fatsoenlijke treinverbinding tussen Arnhem en Winterswijk, voor het behoud van de buurtbibliotheek, de sportclub, de ambulance die op tijd komt en tegen de leegloop in de Achterhoek.

Dus de SP blijft langs komen. Niet alleen in Doetinchem, Winterswijk of Zutphen maar ook in Megchelen, Etten, Netterden, Wehl, Gaanderen. De CDA, PvdA en CU, die de afgelopen jaren in Gelderland achter het “provinciaal” stuur hebben gezeten, mogen hun borst wel nat maken op 2 maart!