Gelderland bouwt mee!

12 augustus 2013

Statenfractie SP organiseert Ronde Tafel over de bouw

Op initiatief van de Gelderse SP wordt op 11 september een Ronde Tafel Gesprek gehouden met mensen uit de wereld van bouwen en wonen. Centrale vraag is hoe we (met een deel van de Nuon-miljoenen van de provincie Gelderland) de bouw zouden kunnen stimuleren. Aanleiding is het plan van de Gelderse SP om 200 miljoen te investeren in sociale woningbouw. De bijeenkomst is van groot belang voor de toekomst van de Achterhoekse bouwbedrijven.

5 juni 2013

SP-plan 'Gelderland bouwt mee' goed ontvangen

Het SP-plan om 200 miljoen van de ruim 4 miljard Nuon-geld te investeren in sociale woningbouw is goed ontvangen. Woningcorporaties en de bouwsector hebben aangegeven blij te zijn met het plan. Ook een aantal partijen in Provinciale Staten hebben als reactie op het SP-plan aangegeven bereid te zijn om een gedeelte van de Nuon-gelden in te zetten om te crisis aan te pakken.

2 juni 2013

Plan Gelderse SP om 200 miljoen te investeren in sociale woningbouw

De Gelderse SP lanceert vandaag een plan om 200 miljoen van de NUON-miljarden van de provincie Gelderland te investeren in sociale woningbouw. Een bijdrage van 20.000 euro per woning stelt woningbouwcorporaties in staat de komende jaren 10.000 huurwoningen te bouwen of te renoveren. Met het plan getiteld ‘Gelderland bouwt mee’, wil de SP niet alleen de wachtlijsten voor huurwoningen verkorten maar tevens de bouw weer op weg helpen en zo de Gelderse economie.

23 mei 2013

Minister Blok veroorzaakt huurexplosie en instorten van de bouw

De bezuinigingen van PvdA en VVD hebben grote gevolgen voor de bouwsector. ‘Minister Blok (VVD) moet wakker worden en als een speer aan het werk.’ SP-Kamerlid Paulus Jansen reageert daarmee op de donderdag gepresenteerde cijfers over woningcorporaties van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw.