Kerngroep

De kerngroep is het kloppend hart van elke SP-afdeling, ook in Doetinchem. In de kerngroep komen elke maand de actieve leden bij elkaar, samen met de fractieleden en het bestuur. In de kerngroep kun je horen wat er speelt in de plaatselijke politiek en kun je daarover meepraten. Maar in de kerngroep worden ook de plannen gesmeed om naar buiten te treden, bijvoorbeeld met de “Voor Elkaar” campagne in wijken en buurten. Geen fractie zonder actie, dus je ziet de SP  niet alleen binnen in de raad, maar ook buiten op straat. Zo weten we wat er leeft onder de mensen.

Kost dat niet veel tijd, lid zijn van de kerngroep? Maak je geen zorgen: aan acties doe je vrijwillig mee, je hoeft je nooit verplicht te voelen. Maar wil je af en toe een paar uur op een leuke manier actief zijn, dan ben je in de kerngroep aan het goede adres. We hebben een kerngroep om trots op te zijn: er heerst een goede onderlinge sfeer en de mensen zijn zeer betrokken. Kom eens langs op een bijeenkomst,  dan merk je het wel. De bijeenkomsten worden gehouden in het stadhuis (half acht gaan we samen naar binnen, dus wees op tijd) en deze staan aangegeven op deze website onder agenda. Bestuurslid Ricardo Ketels is de coördinator van de kerngroep. Mocht je eerst telefonisch contact willen of het prettig vinden dat wij een keer langs komen, schroom niet om te bellen. Iedereen is welkom!

Ben je jong, zo tussen de 15 en 25 jaar, en zit het je bijvoorbeeld dwars dat het minimum jeugdloon zo laag is? De SP kent een jeugdafdeling met de naam ROOD. e Als er een paar jongeren bij komen kunnen we ook in Doetinchem en ROOD groep starten.
Drie redenen om actief te worden:

1. ROOD is de actiefste jongerenorganisatie van Nederland en strijdt elke dag met jongeren om Nederland socialer te maken.
  2. Actief zijn bij ROOD is een ervaring die je hele leven bijblijft. Wat ook maar je interesses zijn, bij ROOD kun je ze uitdiepen en verder ontwikkelen.
  3. Een andere wereld is mogelijk. Doe mee!​

Jasper Knipping