Vacaturebank SP Doetinchem

De SP is een partij die zich onderscheidt van anderen. Wij zijn niet alleen in de verkiezingsperiode actief, maar ook daar buiten. Wij zijn niet alleen denkers maar ook doeners. Onze lokale SP-afdeling draait volledig op vrijwilligers, die samen hard werken om hun woonplaats socialer te maken. Er zijn veel Doetinchemse SP leden actief, maar extra hulp kunnen we altijd goed gebruiken.

Heb je interesse? Laat het ons weten!

Een keer per maand wordt de Tribune bij de drukkerij Senefelder Misset in Doetinchem opgehaald. De 150 Doetinchemse Tribunes worden verdeeld over ongeveer 10 wijken of dorpen. Per wijk is er 1 bezorger actief. De tribunebezorger brengt per persoon ongeveer 15 Tribunes bij onze leden thuis en mag zelf beslissen op welk moment van de week/dag. (meestal binnen 1 week naar ontvangst) Het bezorgen van de Tribune kost je ongeveer 1 uur per maand. Wil jij de Tribune in jouw wijk of dorp bezorgen?
Onze afdeling bezorgt ongeveer 2x per jaar (o.a. bij verkiezingen) ruim 20.000 folders in Doetinchem. Dat doen we met onze eigen leden. Bij de SP Doetinchem telt iedereen mee, ook de mensen ver buiten de Doetinchemse kernen. Ongeveer 2000 folders worden door de regionale post bezorgd. Gemiddeld brengen ongeveer 40 leden 350 tot 500 folders rond. Het bezorgen van de folders kost ongeveer een halve dag (4 uur). Wij zijn voordurend op zoek naar nieuwe folderaars. Wil jij de folders in jouw wijk of dorp bezorgen?
Politiek is een serieuze aangelegenheid. De SP Doetinchem zoekt iemand die pakkende cartoons kan maken van lokale situaties, onderwerpen en acties. We willen serieuze onderwerpen met humor en spot onder de aandacht brengen. De cartoons verschijnen in de LeeSPost en op onze website. We zoeken een tekenaar die, op ons verzoek, gemiddeld 1x per maand voldoende inspriatie
 heeft om een serieus onderwerp met gevoel voor humor en satire te tekenen. Wordt jij onze eerste cartoon-tekenaar?
Het is niet iedereen gegeven om iets moois of ludieks te maken. Tijdens acties of in de verkiezingscampagne is het belangrijk dat de SP boodschap er, op positieve wijze, bovenuit springt. Wij zijn op zoek naar creatieve mensen met twee rechterhanden. Vaak werkt je samen aan een "knutsel" klus. Samen werken met je SP vrienden en vriendinnen is niet alleen nuttig maar ook heel gezellig! Versterk jij vanaf nu ons knutselteam?
Rond de verkiezingsperiode draaien onze SP leden overuren. In de wijken en dorpen worden gemeentelijke verkiezingsborden geplaatst. Onze afdeling plaatst daarnaast 30 sandwich borden aan lantaarnpalen. Door vandalisme of slechte weersomstandigheden zijn onze posters soms niet goed zichtbaar. Als bordenplakker ben jij 1x per jaar 3 weken lang "heer en meester" van een aantal verkiezingsborden in jouw directe omgeving. Wil jij met lijm en posters een rondje langs de verkiezingsborden maken?