Koopkracht en echte banen! Ga mee naar de Jaarbeurs in Utrecht

We zijn het totaal oneens met nog eens zes miljard bezuinigingen door het kabinet. Bezuinigen is geen werk! De FNV kiest voor "koopkracht en echte banen" en organiseert een grote, landelijke demonstratie. Wees erbij op 30 november!

Ton Heerts voorzitter FNV: “Ik heb de bewindslieden uitgenodigd zaterdag 30 november naar de start te komen van onze campagne voor koopkracht en echte banen. Dan kunnen ze van onze leden zelf horen dat het tijd is om te stoppen met bezuinigen. Het is tijd om te investeren in mensen en economie. Miljardenbezuinigingen staan daar haaks op.”

SP-leider Emile Roemer zal zaterdag 30 November ook aanwezig zijn. Rond het gedoogaccoord verwoorde Emile Roemer het zo: ‘De klappen vallen alsnog bij lagere inkomens, ouderen en mensen met een uitkering. De PvdA heeft met deze onderhandelingen haar laatste verkiezingsbelofte – eerlijk delen – definitief opgegeven.'

De SP in Doetinchem sluit zich aan bij de demonstratie. Daarom roepen we iedereen op om op 30 november (van 11 tot 15 uur) naar de Jaarbeurs in Utrecht te komen voor de aftrap van de landelijke campagne Koopkracht en Echte Banen.

Waarom gaan we actie voeren? Na de miljarden bezuinigen van de afgelopen jaren, krijgen we er nog eens zes miljard bovenop. Wij zijn het totaal oneens met die draconische bezuinigingen. Vandaar dat we iedereen oproepen om op 30 november (van 11 tot 15 uur) te komen naar de Jaarbeurs in Utrecht voor de aftrap van de landelijke campagne Koopkracht en echte banen. Bezuinigen is geen werk!

Wat is de harde werkelijkheid? Tienduizenden werknemers uit de zorg, kinderopvang en bouw raken hun baan kwijt. Leraren, politie, gevangenismedewerkers krijgen er al jaren geen cent bij. En als je werkloos raakt, geen begeleiding naar ander werk. Werk dát er is, is bijna altijd onzeker.

De FNV wil investeren in mensen en de economie. Einde aan de koopkrachtdaling, een normale loonsverhoging van maximaal 3 procent. Zo krijgt iedereen weer vertrouwen, en komt de economie weer op gang!

We willen échte banen. Gewoon goed werk. Werk met genoeg zekerheid, waardering en een stabiel inkomen. En genoeg tijd om kwaliteit te leveren, zodat je trots kunt zijn op je vak en de organisatie waar je werkt. We gaan hier vol op inzetten het komende cao-seizoen. Op 30 november bespreken we hoe.

Gratis busvervoer Er zullen door het hele land bussen gaan rijden, waarmee je gratis naar de Jaarbeurs in Utrecht kunt reizen. Vanuit Doetinchem gaat ook een bus van de parkeerplaats aan de Europaweg.

Aanmelden Als je bij je aanmelding aangeeft dat je gebruik wilt maken van georganiseerd busvervoer, verschijnt een lijst met opstapplaatsen, waaruit je kunt kiezen. De lijst met opstapplaatsen kun je ook hier downloaden. SP leden die zich opgeven via de FNV meld dat svp ook bij doetinchem@sp.nl.

Reizen met een rolstoel Stuur dan, naast je aanmelding via het inschrijfformulier, een mailtje naar info@koopkrachtenechtebanen.nl & Vermeld eventuele specifieke vervoerseisen, dan gaat de FNV kijken wat er mogelijk is.

Sluiting opgeven grats vervoer Je kunt je opgeven voor het busvervoer t/m dinsdag 26 november bij het FNV inschrijfformulier of bij doetinchem@sp.nl.

De vertrektijden bussen De landelijke campagne wordt gehouden op 30 november in de Jaarbeurs in Utrecht van 11 tot 15 uur. De vertrektijden van de bussen staan vanaf vrijdag 29 november 12.00 uur op de FNV-site.