Afsluiting maand van de politiek

22 februari 2010

Afsluiting maand van de politiek

Gisterenmiddag was de afsluiting van de maand van de politiek. Op veel scholen in het voortgezet onderwijs in Doetinchem zijn raadsleden geweest om over het raadswerk te vertellen. Ook de SP heeft hier aan deelgenomen. Het is belangrijk om ook de jeugd bij de politiek te betrekken en een inzicht te geven hoe de gemeentepolitiek in elkaar steekt.

Gisteren waren er twee debatten over de stelling "sport moet gratis zijn voor de jeugd en alcohol onder de 18 moet verboden worden". Dit alles onder de bezielende leiding van onze burgermeester Herman Kaiser.

Het waren leuke debatten met veel goede argumenten.Sommigen kunnen zo de politiek in. Aan het begin van de middag konden de leerlingen stemmen en aan het eind van het programma werd de uitslag bekend gemaakt. PvdA en D66 7 zetels de SP als nieuwkomer maar liefst 6 zetels, Groen Links 5, CDA en VVD 3. Helaas voor Henk Bulten van SGP/CU 0 zetels. Gezien deze uitslag is een links progressief college bestaande uit PvdA, Groen Links en de SP een goede mogelijkheid. Wat de SP betreft tekenen wij hiervoor!