Bijzonder afscheid Jan Marijnissen 2e kamer

24 juni 2010

Bijzonder afscheid Jan Marijnissen 2e kamer

Angelsaksisch model niet nodig voor economisch succes. "Uiteraard vindt iedereen dat mondiale problemen de hoogst urgentie hebben, maar hoe kan het dan dat die problemen nog steeds niet opgelost zijn? Wereldwijd het armoedeprobleem oplossen kost 50 miljard, terwijl we jaarlijks 1500 miljard uitgeven aan wapentuig."Jan Marijnissen maakte het zijn gasten niet makkelijk en weigerde tijdens zijn symposium genoegen te nemen met de standaard-antwoorden.

De Tweede Kamerfractie van de SP organiseerde het symposium als dank voor het werk van Jan Marijnissen als Kamerlid en fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Met veel plezier heeft onze voorzitter Peter de Vos de uitnodiging aangenomen om aanwezig te zijn tijdens het debat in den haag. Het was een geweldige discussie waarin Jan Marijnissen nog eens demonstreerde misschien dan wel lichamelijke problemen te ondervinden maar geestelijk zich zonder problemen kan meten met de meest gerenommeerde politici en sprekers.

Jan was vandaag geweldig op dreef. Het was zijn feestje! Emile Roemer deed een duidelijke uitspraak. Jan sluit zijn fase in de 2e kamer na 16 jaar af. Maar van afscheid van de politiek is geen sprake. Jan gaat door misschien in een iets andere vorm maar zeker niet minder belangrijk voor de SP.

> Klik hier voor het verslag van het symposium.