29 oktober 2010

Doetinchem de eerste gemeente met doe-het-zelf natuurtoilet!

De gemeente Doetinchem wil de begraafplaats Nusselder uitbreiden. De begraafplaats die kilometers buiten de bewoonde kom van Doetinchem, Gaanderen en Wehl ligt is slecht bereikbaar als je niet beschikt over een auto. Bezoekers die op de fiets of wandeld komen zijn al snel een kwartier of langer onderweg. Een santitaire voorziening is dan toch minimaal op zijn plaats.

Onze Doetinchemse gemeenteraadsleden van de PvdA, VVD, D66 en de CU/SGP zien niets in de aanleg van een sanitaire voorziening op de begraafplaats, een onderzoek naar een sociale ontmoetingsplaats vinden ze ook overbodig. Het CDA houdt een slag om de arm. Groen Links gaat als enige partij akkoord met onze motie van die strekking.

Onze wethouder Drent, verwijst ons naar de bosjes rond de begraafplaats. Daar moet je je behoefte doen. Dus voor iedere bezoeker de volgende tip:

Neem een schopje mee! Graaf een gat, broek op de knieën, doe wat je moet doen, veeg met een handvol gras of bladeren je bibs af, gooi het gat dicht en vervolg je weg! Dat is volgens de gemeenteraadsleden van de PvdA, VVD, D66 en CU/SGP heel normaal in Nederland!

Leuke vraag voor een inburgeringcursus. Stel je gaat naar de begraafplaats bij jou in de buurt, wat mag je dan niet vergeten? Precies ..... een schopje om je behoefte te kunnen doen in de bosjes!