SP Berkelland voert actie voor het behoud van culturele instellingen

7 december 2010

SP Berkelland voert actie voor het behoud van culturele instellingen

SP Berkelland voert actie voor het behoud van culturele instellingen in de gemeente Berkelland. In het gemeentehuis te Borculo worden 1600 actiekaarten aan het college van B&W aangeboden. SP Oude IJsselstreek helpt een handje mee.

De raadsleden uit Berkelland werden hartgrondig toegezongen door het gemengd koor Markant uit Ruurlo. Dit koor had speciaal voor deze avond een protestlied geschreven waarin ze duidelijk aangaven waar de pijn van cultureel minnend Berkelland zit. Hieronder staat het videoverslag van de door de Achterhoekse SP-werkgroep Berkelland georganiseerde actie.

Opvallend was de geringe belangstelling van sommige raadsleden mbt dit protest. Het werd wel weer duidelijk hoe vooral de coalitie denkt en omgaat met het protest vanuit de bevolking. De arrogantie en macht voeren de boventoon in Berkelland.

Van een dialoog of samenwerking met de bevolking of getroffenen is nog steeds geen sprake, al wil het college en de coalitiepartijen anders doen voorkomen.

Website SP Berkelland