2e kamerlid Nine Kooiman komt 22 februari actievoeren in Doetinchem op de Dinsdagmarkt.

14 februari 2011

Alle kleine beetjes helpen. Geen korte stop van 15 minuten, snel een roosje en dan weer verder. Nee, Nine Kooiman komt ons dinsdag 22 februari echt helpen op de markt. Nine is bijna wekelijks te zien op de TV als onze SP woordvoerdster voor de Jeugd.

We zijn als afdeling Doetinchem "beretrots" dat na het bezoek van Emile, nog geen 3 maanden geleden, nu ook Nine de weg naar onze afdeling weet te vinden.

Nine heeft zich stormachtig ontwikkeld als voormalig fractiemedewerker van vertrekkend Kamerlid Marianne Langkamp tot SP spreekbuis voor Jeugd. Ze kent daarom als nieuw SP Tweede Kamerlid de Haagse mores al door en door. Ook heeft ze al ruim praktijkervaring opgedaan als jeugdhulpverlener en afdelingsvoorzitter in Nieuwegein.

Waarom koos je de SP? “De keuze voor de SP kwam vanuit het hart. Het is een club die niet over mensen praat, maar met mensen aan de slag gaat.

De SP komt samen met mensen in actie voor een betere en sociale wereld. Dat is iets waar ik trots op ben.” Ik wil me inzetten op positieve dingen’ zoals de Jeugd. Dat is van alles wat nog niet geboren is, met de verloskundige zorg en de kraamzorg, tot en met de kinderopvang, jeugdzorg en hangjongeren.

Jammer genoeg komen die onderwerpen vaak pas ter sprake in de Kamer als het eigenlijk al is misgegaan. Wat ik mooi vind aan de SP, is dat wij ook kijken hoe je ervoor zorgt dat jongeren gewoon veilig en gezond op kunnen groeien zonder dat het al is misgelopen.

Heb je specifieke vragen over haar werk in de 2e kamer? Grijp dinsdag as je kans!

Heb je vragen over de Provinciale verkiezingen? Peter de Vos is als Achterhoekse kandidaat voor de Provincie ook aanwezig! Laat deze kans niet lopen. We zijn in ieder geval aanwezig tussen 11 morgens en 1 uur middags.

Interview met Nine Kooiman in de Tribune