3000 SP’ers trappen campagne af: ‘Nu is de beurt aan de SP’

13 februari 2011

3000 SP’ers trappen campagne af: ‘Nu is de beurt aan de SP’

‘Stem op 2 maart de SP uw provinciebestuur in!’ Dat zei SP-leider Emile Roemer vandaag in Burgers Zoo, waar de SP de campagne voor de provinciale Statenverkiezingen aftrapte. Roemer maakte duidelijk dat de SP zich niet opnieuw door andere partijen buiten het provinciebestuur laat zetten.

'Die tijd is geweest', aldus Roemer: 'Nu is de beurt aan de SP. Wij hebben de plannen. Wij hebben de mensen. Wij hebben de vastberadenheid om Nederland menselijker en socialer te maken. En we laten ons nergens meer buitensluiten.' Niet alleen Emile was op de bijeenkomst in Burgers Zoo. Ook Jan maakte iedereen duidelijke dat de bal nu bij de SP ligt. Als het aan het kabinet Rutte ligt krijgen we het bijzonder zwaar de komende jaren.

Tijdens de bijeenkomst mochten willekeurige mensen het podium op komen. Iedereen had kippevel tijdens de emotionele oproep die werd gedaan namens de mensen met een geestelijke beperking. Een SP lid zocht het podium op en vroeg ons hem en zijn vrienden niet te vergeten. Zijn oproep "Alsjeblieft SP Laat de geestelijk gehandicapte mensen niet in de steek!".

De SP blijft pal staan achter al de mensen die het nu al zwaar hebben en als het aan onze VVD, CDA en PVV "vrienden" ligt, de komende jaren, nog veel zwaarder gaan krijgen. En dat alles om o.a. de banken de hand boven het hoofd te houden, de dikste vliegtuigen aan te schaffen en "oorlogje" te spelen in Afghanistan.

In de Burgers Dessert kon elk lid vragen stellen aan de provinciale lijsttrekkers van SP. Namens Gelderland was een Speed-Date met Eric van Kaathoven snel gemaakt. Naast een serieus gesprek werd er ook gelachen zoals uit de bovenstaande foto blijkt.

De foto-reportage van de dag
De toespraak van Emile Roemer