Gebroken beloftes Geert Wilders

18 februari 2011

Gebroken beloftes Geert Wilders

In 2010 toonde de PVV twee gezichten. De PVV zou een sociale partij zijn, die opkomt voor gewone mensen en wil strijden tegen de afbraak van de sociale zekerheid. Een half jaar later komt de echte sociale kant van Geert Wilders goed naar boven! Wie weet wat deze voormalige VVD politicus nog meer voor ons in petto heeft.

Zulke uitspraken doe je niet zonder goede onderbouwing doen. De SP heeft daarom het wetenschappelijk bureau aan het werk gezet. Het resultaat is een uitgebreid rapport. Wilt U meer weten over Wilders beloften en wat er werkelijk van terecht is gekomen lees dan het volledige rapport. Klik hier om het te bekijken. Klik hier voor meer informatie en een videoregistratie.

Een citaat uit het PVV-verkiezingsprogramma 2010, p21:

‘De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor de verdediging van onze verzorgingsstaat. Onze met veel moeite opgebouwde verzorgingsstaat is een bron van trots. Alleen de PVV komt op voor het behoud van de verzorgingsstaat.

De Partij voor de Vrijheid vecht keihard voor behoud van de AOW op 65 jaar. Voor de PVV is de handhaving van deze oudedagsvoorziening het enige breekpunt bij de formatie van een kabinet.

Daarnaast wil de PVV een stringent beloningsbeleid voor de (semi) publieke sector, staatsondernemingen en financiële instellingen met staatssteun. Voor hen geldt de Balkenendenorm als maximumsalaris en de bonuscultuur moet verdwijnen.’

Rapport gebroken beloften van Geert Wilders
Videobeelden presentatie