Nine Kooiman verovert de harten van de Doetinchemmers!

22 februari 2011

Nine Kooiman verovert de harten van de Doetinchemmers!

2e kamerlid Nine Kooiman heeft ons dinsdag 22 februari geholpen met het folders uitdelen tijdens de Lapjesmarkt. Nine reageerde enthousiast “Wat doet de SP het goed onder de mensen in Doetinchem!” Volgens de peilingen staat de SP op nummer 1 in de Achterhoek en dat blijkt duidelijk op straat.

Nine Kooiman weet de mensen op straat te boeien. Geen enkel gesprek gaat ze uit de weg. Dat weten de achterhoekers te waarderen. Niet snel een roosje hier en een handje daar. Gewoon 2 uur lang koude voeten krijgen zonder je gulle lach te verliezen.

Nine Kooiman samen met Hans Spronk

De bevlogenheid en idealisme spat van haar gezicht. Dat geldt ook voor onze andere 8 SP leden die vandaag geholpen hebben op de dinsdagmarkt. Morgen 23 februari komen Emile Roemer en Eric van Kaathoven (lijsttrekker Provinciale Staten Gelderland) naar Doetinchem. Ook dan is onze afdeling er bij. Het was een koude dag maar na 4 uur folderen vertrokken onze leden met een warm gevoel naar huis.

Nine wist de mensen te overtuigen van het belang om naar de stembus gaan. Als geen ander promootte ze onze plaatselijke kandidaat Peter de Vos uit Gaanderen. Hij staat als nummer 6 op een verkiesbare plek voor de Provinciale Staten. Veel mensen beloofden om op 2 maart op Peter te zullen stemmen.

Peter de Vos (6) Gaanderen in gesprek met Jan Marijnissen

Een van de vele reacties:

“Ik stem mijn hele leven al dezelfde kleur Rood. Ik ben dat gedraai zat! Ik kies deze keer SP-rood.

Duidelijke taal van mensen die de huidige provinciale politiek beu zijn en tegelijkertijd een duidelijke Pro-Test stem willen uitspreken tegen dit kabinet. Bij de vorige verkiezingen was een veel gehoord argument, “Ik gun jullie mijn stem maar ga toch strategisch stemmen op de PvdA”. Deze opmerking hoor je nu niet meer.

En Nine? Nine foldert vanavond in de Schilderswijk in “den Haag”. Super bedankt voor je hulp!