SP zaterdag 26 februari wel op Simonsplein maar op eigen kracht.

24 februari 2011

SP zaterdag 26 februari wel op Simonsplein maar op eigen kracht.

We staan, zoals ruim voor enig ander initiatief afgesproken, vanaf 11.00 uur op het Simonsplein met onze kraam en actiespullen. Vandaar uit trekken we ook met aantal mensen de stad in om de mensen op te zoeken. We wachten dus niet zoals andere partijen lijdzaam af totdat ze bij ons komen.

Dat is precies in lijn met wat de SP altijd heeft gedaan, doet en zal blijven doen: De straat op, naar de mensen toe. Daar worden wij om gewaardeerd, ook buiten verkiezingstijd. We trekken ons eigen plan, we voeren onze eigen campagnes en acties en behouden onze eigen identiteit.

SP Doetinchem behoudt eigen identiteit

De SP staat niet alleen in de binnenstad, waar altijd veel mensen zijn. We zijn ook actief in de wijken, de dorpen. Zo hebben we o.a. Overstegen, Gaanderen, Doetinchem-Centrum, 2x Wehl, 2x Doetinchem-de Huet en 2x Doetinchem-Treinstation bezocht.

Peter de Vos en Bas Waterham in actie op Overstegen

Daarnaast steunen diverse acties zoals de reorganisatieplannen van TNT, de aantasting van WSW en Wajong, de bouw van Megastallen in de Achterhoek, De afschaffing van de bibliotheekbussen en subsidies op Cultuur en Sociaalbeleid door de Provincie Gelderland.

Robert Ooms (SP) gemeenteraadslid steekt actievoerende TNTers hart onder de riem

Onze Doetinchemse SP afdeling kijkt ook over onze eigen gemeentegrenzen heen. De SP Doetinchem wil graag een goed contact onderhouden met de andere afdelingen in de Achterhoek en de Liemers. Daarom waren 1 of meerdere Doetinchemse SP leden aanwezig bij campagne acties in Terborg, Etten, Genderingen, Silvolde, 'Varsseveld, s-Heerenberg, Borculo, Eibergen, 2x Winterswijk, 2x Duiven, 2x Zevenaar.

Peter de Vos tijdens actie voor dubbelspoor in Zevenaar

Naast de verkiezingsacties stopt onze afdeling, met eigen leden, bij 18.000 adressen in Doetinchem, Gaanderen en Wehl SP foldermateriaal in de bus.