Thuisblijven helpt niet, een stem op de SP wel!

27 februari 2011

Thuisblijven helpt niet, een stem op de SP wel!

De SP stond deze maand bijna elke dag op straat. We kwamen geen andere politieke partij tegen. Geen groene, blauwe, oranje of andere kleur jasjes. Kort voor de verkiezingen wordt het druk in de stad. Nog 4 dagen en dan hangen al die jasjes weer in de kast. Dan zie alleen nog het Tomatenrood op straat!

Hoewel de dag werd aangekondigd als zou die regenachtig verlopen viel er tot 3 uur geen druppel. Hooguit flink wat tranen bij veel mensen door de aanwezigheid van die vrijheidsstrijders op oranje klompen. Is toch even wennen als je dat 'stemvee' (zie artikel Gelderlander zaterdag 26 februari) in je eigen stad tegenkomt.

Om 11 uur kwam die onverzettelijke Harm op het Simonsplein aanrijden. Nadat hij eerst al 3 mensen (Marcel, Ben en Emma) met kraam en actiespullen bij de AH en de Lidl in de stad heeft afgezet (ja ja: op twee plaatsen tegelijk, dat doen de anderen ons niet na) stelden wij ons met onze spullen op in de overgang van de Hamburgerstraat naar het Simonsplein.

Een perfecte locatie want uit alle richtingen kwamen de winkelende mensen langs onze stand. We hebben met 7 actieve leden (Paul, Els, Harm, Michel met dochter, Kees (nieuw lid), Robert en Bas) tot half 3 uur flink wat mensen aangesproken, soms wat gediscussieerd, folders en flyers uitgedeeld.

Veel mensen staken ons een hart onder de riem: de strekking was "goed dat jullie zo voor ons opkomen, de huidige regeringspartijen en Gedeputeerden Staten Gelderland laten ons gewoon barsten, we hopen dat jullie voldoende tegengewicht kunnen bieden".

Welnu, dat zal niet aan ons liggen, we zijn sterk, als geen ander gemotiveerd en overtuigd van ons gelijk in het streven naar een betere Provincie en Beter Nederland. We zullen keihard blijven knokken en onze ambities meer dan waarmaken mits u aanstaande woensdag op ons stemt. Zoals Roemer ons voorhoudt:

Thuisblijven helpt niet, een stem op de SP wel.