Thema-avond rond het doortrekken van de A15

16 september 2011

Thema-avond rond het doortrekken van de A15

Alex Mink2 keer per jaar krijgt onze afdeling de kans mee te praten over regionale onderwerpen tijdens de Regio-conferentie. Op 8 Oktober is het weer zo ver. Onze afdeling mag 4 deelnemers naar de conferentie afvaardigen. Zoals gebruikelijk staan er diverse regionale onderwerpen op het programma. Voorafgaande aan de regioconferentie organiseert elke afdeling een ledenbijeenkomst. Tijdens deze ledenbijeenkomst organiseren we een thema-avond met als onderwerp het doortrekken van de A15.

Binnen de Achterhoekse SP afdelingen wordt het doortrekken van de A15 vaak gezien als een goede oplossing om de “Achterhoek” beter bereikbaar te maken. De afdelingen in de Liemers hebben zo hun bedenkingen. Ze zijn bang dat hun leefomgeving nog verder verslechtert na de aanleg van de Betuwelijn. Er zijn alternatieven die de Achterhoek beter bereikbaarheid maakt zonder de natuur in de Liemers nog verder te asfalteren.

Alex Mink in actie voor dubbelspoor

De discussie wordt ingeleid door Alex Mink. Alex is ons bijzonder actieve SP Provinciale Statenlid belast met het onderwerp Mobiliteit. Een afgevaardigde van de afdeling Zevenaar komt uitleggen waarom het gekozen tracé een (te) grote aanslag is op de leefomgeving rond Zevenaar/Duiven/Westervoort. Na de bijdragen van de sprekers is er een mogelijkheid tot discussie. Tijdens deze discussie zijn SP leden van andere afdelingen welkom.

Programma

Het programma van 19 September ziet er als volgt uit. Om 20.00 komen we samen in “Ons Huis” Grotestraat 27 in Wehl. Tussen 20.00 en 21.00 houden we de discussie over het doortrekken van de A15 van Bemmel naar Zevenaar. Na de pauze staat de regioconferentie op de agenda. De avond wordt in ieder geval om 22.00 afgesloten. Harm Stam uit Wehl zorgt zoals gewoonlijk voor een hapje en een drankje na afloop van de avond.

Mensen die door vervoersproblemen niet aanwezig kunnen zijn kunnen dat doorgeven aan: Peter de Vos, Leeuwerikstraat 9, 7011 DL Gaanderen. Telefoon 0648464691. We proberen dan een oplossing te vinden!