SP betrekt nieuw partijkantoor in Amersfoort

16 april 2012

SP betrekt nieuw partijkantoor in Amersfoort

Het nieuwe SP-partijkantoor in Amersfoort is vandaag in gebruik genomen. De ruimte, de industriële ‘look’, de uitnodigende kantine en vooral het dakterras zorgden voor bewonderende blikken van het personeel. Een transparant, professioneel pand voor een dito partij.

Nieuw SP-kantoor in Amersfoort
Snouckaertlaan 70 in Amersfoort, met de tomaat in top

Op de eerste werkdag in het nieuwe pand sprak Jan Marijnissen het personeel toe. Het afscheid van de Rotterdamse Vijverhofstraat viel hem zwaar: ‘Toen wij in 1977 de Vijverhofstraat introkken, was dat een grote stap voorwaarts voor onze partij. Van daaruit zijn we de landelijke partij op poten gaan zetten. Het afscheid vervulde mij en anderen die er al die jaren werkten met weemoed.’ Toch was het tijd om te verhuizen: het oude pand was al jaren te klein en onvoldoende geschikt om een professionele werkplek te bieden. Marijnissen: ‘Ik hoop en verwacht dat jullie hier met veel geluk en plezier zullen werken.’

Jan Marijnissen spreekt het personeel toe
Jan Marijnissen spreekt het personeel toe in de zaal waar voortaan de partijraad zal plaatsvinden

Het partijkantoor aan de Snouckaertlaan 70 in Amersfoort is het afgelopen jaar grondig verbouwd. Het veranderde van een donker bankgebouw (het werd ‘de bunker’ genoemd) in een licht, transparant en uitnodigend gebouw. De verhuizing naar het midden van het land is uit praktische overwegingen. De partijraad was al jaren in Amersfoort, omdat dat voor alle SP’ers goed te bereiken was. Zowel landelijke scholingen als partijraden vinden voortaan plaats in het nieuwe pand.

Gelijk de eerste dag lekker lunchen in de zon op het dakterras
Meteen de eerste dag lekker op het dakterras in het zonnetje lunchen