SP stemmers bedankt! SP Doetinchem stijgt naar 3e plaats.

14 september 2012

SP stemmers bedankt! SP Doetinchem stijgt naar 3e plaats.

Een strijdbare Emile Roemer sprak woensdagavond in het Paard van Troje in Den Haag honderden aanwezige SP'ers toe op de verkiezingsavond.

De SP behoudt ondanks een felle tweestrijd tussen PvdA en VVD de huidige vijftien zetels. Roemer: 'Ja. Ik ben ontzettend trots op deze partij en de miljoen mensen die voor ons partij gekozen hebben. En ja, ik ben ook teleurgesteld. Dat is logisch als je een tijdlang zo hoog in de peilingen stond. Maar dat duurt ongeveer vijf minuten. Onze campagne voor de volgende verkiezingen begint namelijk -zoals we dat van de SP gewend zijn- vandaag.'

De SP in Doetinchem heeft goed stand weten te houden in de strijd tussen PvdA en VVD. De SP is gestegen van plaats 5 in 2010 naar de 3e plaats in 2012. De PvdA is de grote winnaar in Doetinchem. Met kandidaat "31" Otwin van Dijk heeft de PvdA veel stemmen gekaapt uit het "linkse" kamp. Grote verliezers van deze verkiezingen zijn PVV, CDA en Groen-Links.

Overzicht Gelderlander