Hans Boerwinkel lijsttrekker SP Doetinchem

30 oktober 2013

Hans Boerwinkel lijsttrekker SP Doetinchem

De leden van de SP afdeling Doetinchem hebben Hans Boerwinkel gekozen tot lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezing. Bij de algemene ledenvergadering kregen ook de rest van de kandidatenlijst het fiat van de leden. Tijdens de goed bezochte en levendige vergadering toonden de SP’ers zich strijdbaar. „Wij willen zo groot worden dat ze bij de college onderhandelingen niet meer om ons heen kunnen,” zei Hans na tot lijsttrekker te zijn gekozen.

Hans Boerwinkel is op 22 december 1965 geboren in Amsterdam. Hij is vader van twee zoons (1994 en 1996) en woont sinds 1997 in Doetinchem. Hij is de eerste voorzitter van de SP afdeling Doetinchem geweest en is na de afgelopen jaren wat meer op de achtergrond te hebben gewerkt, nu weer volledig actief voor de SP. Als lijsttrekker gaat Hans voor zoveel mogelijk zetels in de Doetinchemse gemeenteraad om lokaal het verschil te kunnen maken.

Hans Boerwinkel in gesprek met de Doetinchemse ondernemers

Hans Boerwinkel: “De afgelopen 20 jaar zijn de rechten en voorzieningen die in de ruime halve eeuw daarvoor moeizaam door ondermeer de vakbeweging zijn afgedwongen, door het beleid van VVD, CDA en PvdA weer afgebroken. We hebben allemaal kunnen zien waar schaalvergroting, marktwerking en de ieder-voor-zich politiek toe geleid hebben: een steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk en tussen ziek en gezond. Lokaal de juiste keuzes maken is belangrijker dan ooit. Een sterke SP in Doetinchem maakt de kans op een progressief college veel groter. Zo kunnen we samen de solidariteit, de menselijke waardigheid en gelijkwaardigheid vergroten. Kiezen voor goede zorg voor degenen die dat nodig hebben, of dat nou jeugdzorg, zorg voor kwetsbare groepen, zorg voor ouderen, persoonlijke verzorging of zorg voor mensen met een arbeidshandicap betreft. Kiezen voor een prettige en veilige leefomgeving. Kiezen voor mensen, niet voor stenen!”