ACTIE ZATERDAG 12 DECEMBER SIMONSPLEIN DOETINCHEM!

10 december 2015

ACTIE ZATERDAG 12 DECEMBER SIMONSPLEIN DOETINCHEM!

Foto: SP

Beste lezer: kom aanstaande zaterdag 12 december om 11.00 uur naar het Simonsplein in het hart van Doetinchem. Daar voeren we als SP actie omdat het ons iets uitmaakt wat er binnenkort gebeurt met de 12.000 thuiszorgmedewerkers die hun baan dreigen te verliezen. We voeren daar als SP actie omdat het ons iets uitmaakt wat er binnenkort gebeurt met de 40.000 cliënten die hun vaste thuiszorgmedewerkers dreigen kwijt te raken en die snakken naar een beetje zekerheid.

Was er dan geen akkoord gesloten met staatssecretaris Van Rijn? Jawel, de afspraken zijn goed voor de thuiszorg en dat is een mooie eerste stap. Maar de afspraken waaruit dat akkoord bestaat worden pas van kracht op 1 januari 2017. De contracten voor 2016 zijn al afgesloten. Gevolgen: lees de eerste alinea nog eens door! Dat kan zo niet. Er moet NU iets gebeuren om 2016 voor iedereen veilig te stellen.

Kom zaterdag naar het Simonsplein. Hoe meer mensen daar om 11.00 uur zijn om samen een signaal af te geven, hoe beter. Je hoort en ziet ter plaatse wel wat er te doen is.