SP-leden kiezen Hans Boerwinkel als lijsttrekker in Doetinchem

2 oktober 2017

SP-leden kiezen Hans Boerwinkel als lijsttrekker in Doetinchem

Foto: Peter de Vos

Hans Boerwinkel is maandagavond door de Doetinchemse SP-leden op een goed bezochte algemene ledenvergadering met overgrote meerderheid verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Boerwinkel: “Het huidige rechtse college heeft de taken die naar de gemeente zijn overgeheveld met de daarmee gepaard gaande bezuinigingen ten koste laten gaan van de inwoners die ondersteuning nodig hebben. Minder WMO voorzieningen, werken zonder loon en bezuinigingen op armoedebeleid zijn o.a. het gevolg. Ik ben blij met het vertrouwen dat de leden in mij gesteld hebben en in onze plannen om dit te veranderen.”

Boerwinkel is sinds 2014 fractievoorzitter voor de SP in de Doetinchemse gemeenteraad. Daarvoor was hij onder andere afdelingsvoorzitter. Hij was voorheen o.a. ondernemer in de Doetinchemse binnenstad en ICT’er, maar werkt sinds enkele jaren als medewerker bij de SP Tweede Kamerfractie in Den Haag. Hij is vader van twee volwassen zoons en woont sinds 1997 in de wijk Dichteren in Doetinchem.

Naast de lijsttrekker stemden de leden ook in met de rest van de kandidatenlijst zoals deze door de kandidatencommissie was voorgesteld. Boerwinkel: “De lijst bevat een mooie mix van ervaren raadsleden en nieuw bloed, waarmee de SP in Doetinchem ook de komende vier jaar zal knokken voor een socialere gemeente.”

De complete kandidatenlijst van de SP in Doetinchem:

1.               Hans Boerwinkel
2.               Marijke Rütten