Van der Valk doet wat ze wil

22 januari 2019

Van der Valk doet wat ze wil

“Grote spelers als Van der Valk bepalen blijkbaar zelf waar ze willen bouwen”.

Prima een extra hotel, maar waar dan wel? De locatie is natuurlijk van belang voor een hotel, maar dat wil niet zeggen dat alle locaties geoorloofd moeten zijn.... Er zijn locaties genoeg, bijvoorbeeld bij het station of op het A18 bedrijventerrein.

Maar machtige spelers als Van der Valk hebben met hun geld en verhalen over extra werkgelegenheid (terwijl er al een tekort aan personeel is in de horeca) blijkbaar zoveel invloed op partijen als CDA, VVD, D66 en PvdA, dat zij bereid zijn de afspraken met bewoners over een groene wig (in de structuurvisie vastgelegd) niet na te komen. Het bestuur lapt de ladder van duurzaam ruimtegebruik en afspraken met haar inwoners aan haar laars.

Vreemd dat ook GroenLinks hiermee ingestemd heeft, terwijl ze in hun verkiezingsprogramma schrijven dat in bestaand stedeljk gebied moet worden gebouwd en inwoners moeten worden betrokken bij ontwikkelingen in hun leefomgeving.

De SP steunt de briefschrijvers en moedigt mensen aan om zienswijzen in te dienen. Dat moet voor 30 januari a.s.

Foto: Henny Haggeman / Gelderlander