SUCCES! HUREN VAN SOCIALE HUURWONINGEN WORDEN BEVROREN

10 februari 2021

SUCCES! HUREN VAN SOCIALE HUURWONINGEN WORDEN BEVROREN

Foto: Hans Boerwinkel

Een voorstel van de SP is op 9 februari in de Tweede Kamer aangenomen om de huren van mensen die in een sociale huurwoning wonen te bevriezen. Kandidaat Tweede Kamerlid en fractievoorzitter SP Doetinchem Hans Boerwinkel: 'Dit is heel goed nieuws voor huurders. Afgelopen jaar hebben we in Doetinchem hier samen met huurders ook voor gestreden. Opnieuw blijkt dat de aanhouder wint! Nadat de Eerste Kamer een voorstel hiervoor had aangenomen en nu ook de Tweede Kamer dit heel breed wil, kan minister Ollongren niet anders dan dit uitvoeren.' Het aannemen van dit voorstel betekent dat de huurverhoging op 1 juli 2021 voor sociale huurwoningen niet doorgaat.

Dit is slechts een eerste stap. Voor veel huurders is de huur veel te hoog. Huurbevriezing is dus slechts een begin en de huren moeten natuurlijk omlaag. Daarnaast moeten niet alleen de huren van mensen in een sociale huurwoning omlaag, maar de huur van álle huurders in Nederland. Dus ook van huurders in de vrije sector.

Foto: Hans Boerwinkel

We gaan door om de huren omlaag te krijgen!

Sluit je aan: Stop de huurverhoging. Sluit je aan! (sp.nl)