Jasper Knipping volgt Hans Boerwinkel op als voorman van de SP

14 september 2021

Jasper Knipping volgt Hans Boerwinkel op als voorman van de SP

Foto: Peter de Vos

Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Deze lokale verkiezingen zijn enorm belangrijk voor de inwoners van de mooie gemeente Doetinchem. Dat vraagt om scherpe keuzes. We zijn blij dat de leden van de SP Jasper Knipping unaniem gekozen hebben om voorop te gaan in de strijd voor onze inwoners.

Jasper Knipping: ”Er komen belangrijke veranderingen aan in de gemeente Doetinchem. Of het nu gaat om het niet plaatsen van mega-windmolens, wie de lasten gaan betalen voor een ongewenst afvalsysteem of hoe we voldoende betaalbare woningen krijgen, het zijn grote uitdagingen die enorme gevolgen kunnen hebben voor de inwoners.”

De gemeente neemt grote en kleine besluiten en al deze besluiten hebben gevolgen voor inwoners. Knipping: “Er is door Den Haag steeds meer over de schutting gekieperd van de gemeente en met telkens minder geld. We moeten dus keuzes maken en wat de SP betreft zal die keuze altijd zijn vóór onze inwoners.” Jasper hoopt dat de komende periode er meer ruimte is voor de raad: “Deze periode is er al af en toe afgeweken van een gesloten coalitie. Ik hoop dat de komende periode de discussie in de raad nog meer open is en het coalitieakkoord minder dichtgetimmerd zal zijn.”

Hans Boerwinkel stopt als raadslid, maar blijft wel actief voor de SP in de afdeling Doetinchem, waar hij nu ook voorzitter is. Boerwinkel: “het is na 8 jaar raadslid straks tijd om het stokje over te dragen aan een uitstekende opvolger. Naast dat ik actief blijf in de afdeling, blijf ik ook werken in de SP Tweede Kamerfractie. Vervelen zal ik me dus niet snel.”

Jasper Knipping volgt Hans Boerwinkel op, die de vorige twee verkiezingen lijsttrekker voor de SP was. Knipping: “Hans heeft de afgelopen 8 jaar de SP flink op de kaart gezet. Ook in de oppositie kun je belangrijke dingen voor elkaar krijgen, zoals mondzorg voor kinderen, of de mogelijkheid tot het houden van een referendum. Ik wil op deze ingeslagen weg verder gaan en dit uitbouwen.”

Jasper Knipping lijsttrekker voor SP Doetinchem