College Doetinchem jaagt inwoners op kosten met afvalbeleid

23 december 2021

College Doetinchem jaagt inwoners op kosten met afvalbeleid

Foto: SP Doetinchem

U gaat weer meer belasting betalen in Doetinchem. Dat komt doordat de meerderheid van de raad ingestemd heeft met de nieuwe tarieven voor restafval, die nu per keer betaald moet gaan worden.

De SP is tegen het afvalbeleidsplan, omdat het te duur is voor de inwoners en omdat het leidt tot zwerfafval en uiteindelijk ook tot nog hogere kosten voor de gemeente, en dus voor u. De SP heeft daarom voorstellen ingediend tijdens de raadsvergadering van 23 december om de kosten voor de inwoners omlaag te brengen. Helaas werd dat alleen door PvlM en fractie Hubers gesteund.

De SP zal daarom doorgaan om het afvalbeleid aan te passen. Bent u het met ons eens? Sluit u dan aan! En bedenk wat u stemt op 16 maart 2022.

Belachelijk

Wat je zegt, zwerfafval zal toenemen. Dat is nu al vaak een probleem.
Hier is door de raad totaal niet over nagedacht. Straks worden de kosten nog hoger want het zwerfafval moet ook weer opgeruimd worden

Plaats aub ondergrondse containers in de nieuwbouwwijken in Wehl. Komt alleen maar ten goede van de buurt en het aanzicht in de buurt.