OMDAT HET ANDERS KAN; AVOND OVER ENERGIE, KOSTEN OMLAAG, PENSIOENWET EN ZEGGENSCHAP

13 februari 2023

Foto: SP

Bijna dagelijks is te horen dat veel mensen niet meer rond kunnen komen. De energieprijzen gaan door het dak. Er zijn geen betaalbare woningen meer te vinden. En het openbaar vervoer staat onder druk. De energiebedrijven krijgen van de overheid miljarden voor een prijsplafond. Maar terwijl mensen nog steeds in de kou zitten, blijven deze bedrijven van ons belastinggeld enorme winsten maken.

Dat moet anders! SP Doetinchem organiseert daarom op maandag 20 februari een interessante avond waarbij we bekende SP’ers te gast hebben die komen vertellen hoe het anders kán.

Foto: SP

Bastiaan van Apeldoorn - Eerste Kamerlid voor de SP - komt vertellen over hoe wij de (energie-) kosten voor inwoners kunnen verlagen. En over het belang van de Provinciale Statenverkiezingen voor de samenstelling van de Eerste Kamer, en daarmee de kans om de nieuwe pensioenwet tegen te houden.

Foto: SP

Mathijs ten Broeke - voormalig SP-wethouder in Zutphen - komt praten over het plan “Zon voor allen”. Waarmee we de energierekening verlagen en de overgang naar schone energie versnellen, doordat de gemeente zelf op alle daken zonnepanelen gaat leggen.

Wanneer: maandag 20 februari

Tijd: 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur)

Waar: Driekoningenkapel, Gasthuissteeg 2 Doetinchem

Het is fijn als je je even aanmeldt door een email te sturen naar doetinchem@sp.nl zodat we ongeveer weten hoeveel mensen er komen.

Zorg dat je het niet mist! De avond is gratis toegankelijk voor iedereen, dus neem gerust iemand mee.