Kandidaat Tweede Kamerlid Hans Boerwinkel in het Doetinchems Vizier

31 oktober 2023

Kandidaat Tweede Kamerlid Hans Boerwinkel in het Doetinchems Vizier

Foto: Maurits Gemmink / Doetinchems Vizier

In het Doetinchems Vizier: onze kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen Hans Boerwinkel. Over wie hij is, wat hem drijft en natuurlijk over welke oplossingen de SP wil in plaats van pleisters plakken.

Migratie is één van  de belangrijke thema’s deze verkiezingen. Boerwinkel: “Als we het over migratie hebben, een stokpaardje van sommige populistische partijen, dan hebben wij de meest vergaande plannen door eerst een stop op arbeidsmigratie te willen leggen en dan te kijken wat er nodig is om hier te produceren en dan te kijken waar we vervolgens nog mensen voor nodig hebben.”

Over bestaanszekerheid hoor je nu vrijwel iedere partij, zelfs de VVD. “Wij hebben de naam dat wij de partij van de arme mensen zijn, maar dat is niet waar. De voorstellen die wij hebben gelden voor grote groepen mensen tot ruim boven de gewone modale middeninkomens. Ook die hebben last van hoge energieprijzen, hoge boodschappenprijzen en hoge brandstofprijzen”, aldus Boerwinkel, “We willen de toeslagen overbodig maken. Dat kan alleen maar als het inkomen hoog genoeg is en de prijzen normaal zijn. Toeslagen zijn eigenlijk subsidies van werkgevers. Als werkgevers voldoende zouden betalen zijn toeslagen niet nodig.”

Meer lezen over Hans? Ga dan naar Doetinchems Vizier en lees het hele artikel.