Algemene ledenvergadering SP Doetinchem 26 september 2016

30 september 2016

Algemene ledenvergadering SP Doetinchem 26 september 2016

De afdeling Doetinchem kwam bijeen op maandagavond 26 september in het stadhuis van Doetinchem. Er waren 22 leden aanwezig en er waren 4 afmeldingen.

Bij aanvang hebben we kenbaar gemaakt dat er nog een tweede Algemene Ledenvergadering zal volgen om het verkiezingsprogramma te bespreken. In verband met een wijziging van de datum waarop het verkiezingsprogramma gepubliceerd zou worden was het noodzakelijk deze keuze te maken.

Deze Algemene Ledenvergadering zal plaatsvinden op vrijdag 28 oktober om 19.30, wederom in het stadhuis van Doetinchem.

De agenda:

• Vaststellen van de agenda
  • Huishoudelijke mededelingen
  • Kascommissie
  • Concept kandidatenlijst tweede kamer
  • Bestuursverkiezingen
  • Plan van aanpak voor de afdeling
  • Afsluiting

Dit verslag blikt niet in zijn geheel terug op de agendapunten, maar geeft weer welke besluiten er zijn genomen en welke afspraken er zijn gemaakt.

Kascommissie

Eef Diepenbroek en Jan Kramer hebben de rol van kascommissie leden op zich genomen en de boekhouding van penningmeester Hans Spronk doorgenomen.

Met complimenten voor zijn werk hebben zij de boekhouding volledig gevonden en goedgekeurd.

Decharge wordt verleend.

Concept kandidatenlijst tweede kamer

De afdeling Doetinchem ziet dat de partij verjonging en vernieuwing heeft doorgevoerd op de lijst. Dit is positief, maar moet niet ten koste gaan van een bepaalde kwaliteit en continuïteit op het gebied van ervaring en dossierkennis.

Het valt ons op dat Henk van Gerven laag op de lijst staat. Op 28 oktober komen we hier nog eens op terug.

Met betrekking tot Lilian Marijnissen spreekt de afdeling zijn vertrouwen uit in haar.

De positie van partijvoorzitter Ron Meyer op de lijst kan rekenen op gemengde gevoelens. We besluiten dan ook om hier tevens op terug te komen tijdens de tweede Algemene Ledenvergadering.

Op plek 27 staat Hans Boerwinkel; onze eigen lokale kandidaat (fractievoorzitter, afdelingsvoorzitter en organisatiesecretaris)

De afdeling steunt zijn kandidatuur unaniem.

Bestuursverkiezing

Door omstandigheden heeft Hans Boerwinkel het afgelopen jaar niet alleen de rol van fractievoorzitter, maar ook die van afdelingsvoorzitter en organisatiesecretaris op zich genomen, en met succes.

De afdeling heeft niet alleen stabiel gedraaid in die periode, maar is gegroeid en er is gewerkt aan een plan van aanpak. Een onderdeel daarin is komen tot een nieuw bestuur.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering hebben de volgende leden zich dan ook verkiesbaar gesteld, met het volgende stemresultaat:

Gera Matobo - afdelingsvoorzitter: 21 voor, 1 tegen

Saskia Dolleman - organisatiesecretaris: 22 voor

Ricardo Ketels - bestuurslid: 21 voor, 1 tegen

Hans Spronk - bestuurslid (PM): 21 voor, 1 tegen

Hans Boerwinkel blijft, als fractievoorzitter, tevens onderdeel van het bestuur.

Plan van aanpak

We gaan richting landelijke verkiezingen, zitten volop in de campagne voor het Nationaal Zorgfonds en kunnen ons daarna op gaan maken voor de lokale verkiezingen.

Nu we bezig zijn onze afdeling te verstevigen en te laten groeien willen we deze lijn doorzetten. We hebben enkele jonge leden die interesse hebben om met ROOD aan de slag te gaan en we hebben een afdeling vol met mensen die nadenken over scholing.

De volgende zaken zijn besproken en afgesproken;

• De voorzitter gaat met een ROOD lid op 9 oktober maar de bijeenkomst: kleur je afdeling ROOD
  • Jaco te Hennepe neemt de rol van campagneleider op zich (hij kan echter niet naar de bijeenkomst op 8 oktober en moet vervangen worden)
  • Een campagneteam is geformeerd en deze namen worden doorgegeven aan Jaco te Hennepe.
  • Leden hebben aangeboden folders te bezorgen. Deze namen worden doorgegeven aan Eef Diepenbroek.
  • Marloes Piepers, van het scholingsteam, wordt uitgenodigd om gezamenlijk te bespreken wat voor onze afdeling de meest passende scholing is op dit moment.

Tweede algemene Ledenvergadering

Op vrijdag 28 oktober vind de tweede Algemene Ledenvergadering plaats om 19.30 in het stadhuis. Op deze avond bespreken we het verkiezingsprogramma. Wij vragen een ieder om deze voorafgaand aan de bijeenkomst te lezen. Wie geen of moeilijk toegang heeft tot internet kan een exemplaar aanvragen bij Saskia Dolleman.