Tebecai-affaire: Drama van de geloofwaardigheid.

23 januari 2010

Tebecai-affaire: Drama van de geloofwaardigheid.

Een wethouder treedt af. Een ex-commissaris van de Tebecai die zelf een afscheidsbonus van 35.000 gulden heeft ontvangen voert het hoogste woord. De burgermeester die het laatste restje geloofwaardigheid van de gemeente Doetinchem overeind probeert te houden. Een fractievoorzitter die zegt dat hij de mensen op straat niet meer recht in de ogen te durft te kijken. Je kunt nog wel even doorgaan. De Tebecai-affaire is het drama van de geloofwaardigheid en integriteit van de gemeente Doetinchem.

Lijsttrekker Harry Bosman in actie tijdens de debatavond over het tebecai-dossier.

Als SP afdeling willen we op 3 maart 2010 mee gaat doen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Na deze bijeenkomst kun je jezelf afvragen wat idealisten, mensen die zich belangeloos willen inzetten voor een eerlijker en socialer Doetinchem, in deze gemeenteraad te zoeken hebben. Willen wij deel uit gaan maken van deze cultuur van handje klap en achterkamertjes politiek? Het antwoord is duidelijk, Nee!

Wij willen niets met deze manier van politiek bedrijven te maken hebben. Wij zullen ons, zoals op zoveel andere plaatsen in Nederland, niet voor de gek laten houden! Het is tijd voor een grote schoonmaak! Het is Tijd voor de SP.

Voorzitter Peter de Vos als grote schoonmaker

Op 3 maart hebben de Doetinchemmers de kans om orde op zaken te stellen! Wij praten op straat, in de buurten met de inwoners van Doetinchem. Wij kunnen ons, als geen ander, voorstellen wat mensen op straat zeggen: "links om of rechts om, je wordt toch belazerd".

Eis de ten onrechte ontvangen bonussen die in de afgelopen jaren zijn ontvangen terug. Laat alle onderzoeken die voortkomen uit het gebrek aan eerlijkheid van de raadsleden persoonlijk op hun verhaald worden. Besteed geen mooie praatjes aan die gemeenteraadsleden die de eerlijkheidsnormen hebben overtreden. Veroordeel ze publiekelijk!

Tijd voor een grote schoonmaak! Tijd voor de SP!