Achterhoek schreeuwt om cultuur!

20 november 2010

Achterhoek schreeuwt om cultuur!

Deze week wordt door de hele achterhoek dit pamflet verspreid. Iedereen kan het ondertekenen en aan de regio Achterhoek sturen. De ondertekenaar roept zo de bestuurders op zuinig te zijn op cultuur en een statement te maken door niet te bezuinigen. Cultuur, echt Achterhoek!

De Doetinchemse instellingen hebben meegedaan aan de landelijke manifestatie op 20 november: Nederland schreeuwt om cultuur. Veel orkesten, koren, muziekschoolleerlingen en andere belangstellenden deden mee. De hele regio was opgeroepen deel te nemen aan de uitvoering van het lied van Freek de Jonge.

Simonsplein schreeuwt om cultuur.

Op het Simonsplein waren ongeveer 300 cultuurliefhebbers aanwezig voor de Doetinchemse schreeuw. De SP ondersteunt de acties tegen de bezuinigingen op de Achterhoekse Cultuur. In een eerdere instantie heeft de provinciale SP zich met succes al sterk gemaakt tegen de provinciale bezuinigingen op oa Cultuur en de Bibliotheekbussen.

De SP in Doetinchem was met een kleine afvaardiging tijdens de Schreeuw aanwezig.

Artikel Gelderlander