Emile Roemer promoveert SP Oude IJsselstreek

21 november 2010

Emile Roemer promoveert SP Oude IJsselstreek

Zondag 21 november heeft SP 2e kamer fractievoorzitter Emile Roemer de werkgroep SP Oude IJsselstreek tot afdeling in oprichting gepromoveerd. In café Muse in Doetinchem waren leden van de SP afdeling Doetinchem en Oude IJsselstreek bij elkaar gekomen voor een ontmoeting met de SP leider.

"Hier staan de twee mensen die meestal namens de SP Oude IJsselstreek naar buiten treden. Maar het werk dat is verzet om deze status te bereiken is door een fantastische groep actieve SP leden gedaan. We hebben dit supersnel - binnen een jaar - bereikt en daar zijn we allemaal zeer trots op" reageerde Maurits Gemmink. Gerard Hubers dankte de afdeling Doetinchem, en speciaal voorzitter Peter de Vos, die ons op alle fronten heeft ondersteund.

Namens SP Oude IJsselstreek namen Maurits Gemmink en Gerard Hubers de oorkonde die bij de status afdeling hoort in ontvangst.

De afdeling SP Oude IJsselstreek is een half jaar afdeling in oprichting. Dit is de proefperiode waarin het moet laten zien dat ze als een volwaardige SP afdeling kan functioneren. Dit houdt in dat we aan landelijke en regionale acties deel moeten nemen, zelf lokale acties op gaan zetten en een bestuur gaan kiezen. Als alles goed gaat zijn we mei 2011 een volwaardige SP afdeling en kunnen we ons op gaan maken voor deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

Voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent de komst van de SP afdeling een politieke aardverschuiving. Aan de lijst vaste politieke partijen wordt een politieke actiepartij toegevoegd en dat zullen ze weten. De eerste actie loopt al in de Ulfste Vogelbuurt en de SP doet onderzoek naar het behoud van de zwembaden in Varsseveld en Ulft en het verdwijnen van voorzieningen uit Varsseveld.

Website Oude IJsselstreek
Perspublicatie: Weekkrant