SP stijgt van 15 naar 22 zetels in peiling Maurice de Hond.

15 juli 2011

SP stijgt van 15 naar 22 zetels in peiling Maurice de Hond.

Emile RoemerDe gevolgen van de gevoelloze bezuinigingen door het CDA, VVD en PVV kabinet worden steeds duidelijker. De bezuinigingen gaan ten koste van de mensen die geen schuld hebben aan de huidige crisis. De bankencrisis, veroorzaakt door de hebzucht van een relatief kleine groep mensen, wordt niet verhaald op deze groep “grote graaiers”. Mensen met een relatief klein of gemiddeld inkomen gaan de rekening betalen.

De Gelderlander schrijft in de digitale krant van 11 juli dat het kabinet van VVD (34 zetels), CDA (13 zetels) en PVV (26 zetels) de meerderheid is verloren. De SP voert de Oppositie aan met 22 zetels. De PvdA is gezakt naar 18 Zetels.

De SP afdeling Doetinchem speelde een hoofdrol in de organisatie van de landelijke SP acties rond het VNG congres op 7 en 8 juni 2011

De inspanningen van de SP om het onrecht van dit VVD, CDA en PVV kabinet aan de kaak te stellen worden, zoals blijkt uit de peilingen, gewaardeerd door de Nederlanders. Emile Roemer is onbetwist de leider van de Nederlandse oppositie. De SP zal door gaan met de acties voor een socialer Nederland.

Emile RoemerEmile Roemer is onbetwist de leider van de oppositie