237 handtekeningen voor de actie `Ketting van Solidariteit`

22 augustus 2011

237 handtekeningen voor de actie `Ketting van Solidariteit`

De SP is gestart met de actie `Ketting van Solidariteit` Door heel Nederland worden handtekeningen opgehaald die gezet worden op werkhandschoenen. Alle ondertekenden handschoenen samen vormen een Ketting van Solidariteit. Een ketting voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor goede begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. In Doetinchem hebben we 237 handtekeningen opgehaald. De reacties van de actie op straat waren voortreffelijk.

Actie Ketting van Solidariteit

Zaterdag 20 augustus stonden we op het Simonsplein in hartje Doetinchem met onze mobile SP kraampjes en onze actie “een ketting van solidariteit”. Dit in het kader van de landelijke actie Armoede werkt niet. Landelijk wil de SP een kilometers lange ketting van werkhandschoenen maken als protest tegen de bezuinigingen van het huidige kabinet. SP Doetinchem is voornemens een groot aantal meters aan te leveren en na vanmiddag kunnen we zeggen dat we een behoorlijk eind op weg zijn.

Actie Ketting van Solidariteit

Maar liefst 237 mensen zette hun handtekening op een handschoen en een aantal lieten een persoonlijke boodschap achter op het aangehechte kaartje. Een boodschap voor het kabinet Rutte. Dit staat voor een ketting van maar ruim 40 meter. Uiteraard hebben veel mensen hun verhaal en hun ervaringen met ons gedeeld. Het ene verhaal is nog schrijnender dan het andere, maar dan weet je wel waarom wij, de SP-ers, nodig zijn.

De komende weken gaan we verder met de actie, we gaan voor 100 meter!