SP Onderzoekt: Zooitje bij het BAC in Arnhem?

29 september 2011

SP Onderzoekt: Zooitje bij het BAC in Arnhem?

Bij onze afdeling krijgen wij regelmatig klachten over het BAC. Rekeningen worden niet betaald of er wordt betaald met geld van andere mensen in de schuldsanering. Er zijn deelnemers uit hun verzekering gegooid vanwege wanbetaling, terwijl het BAC de maandelijkse premie hoort te betalen. Er is ons een geval bekend van een persoon die NU met hogere schulden zit opgescheept dan in de tijd dat hij bij het BAC begon. De SP afdeling Doetinchem is een onderzoek begonnen.

Het BAC is het Budget Advies Centrum dat zetelt in de gemeente Arnhem waar mensen in de wijde regio rond Arnhem terecht kunnen voor schuldhulpverlening. De regio loopt van Doetinchem en Montferland tot aan Tiel.

Nu zeker SP

De SP afdeling Doetinchem komt graag in contact met mensen die klachten hebben over het BAC. Wij vinden het onaanvaardbaar dat mensen, die hun financiele zelfstandigheid aan een overheidsinstantie afstaan, de dupe worden van wanbeleid. We willen zoveel mogelijk klachten verzamelen om een vuist richting het BAC te kunnen maken! We eisen veranderingen bij het BAC en de gedupeerden moeten schadeloos gesteld worden.

Vul hier het actieformulier in of mail naar de SP afdeling van Doetinchem!