SP Motie vragenhalfuur aangenomen, motie verlaging hondenbelasting uitgesteld.

7 oktober 2011

SP Motie vragenhalfuur aangenomen, motie verlaging hondenbelasting uitgesteld.

Een overgrote meerderheid van de gemeenteraad heeft onze motie, een vragenhalfuurtje in te voeren, gesteund. Bij de behandeling van het onderwerp evaluatie vergaderwijze raad, had het CDA ook een motie van dezelfde strekking ingebracht. Het CDA heeft deze motie in de tweede termijn weer ingetrokken omdat de SP het initiatief tot het vragenhalfuur heeft genomen. Waarvoor onze dank.

Helaas kon onze motie over het hondenbeleid geen meerderheid vinden. Daarom hebben wij de motie ingetrokken. Wij proberen, bij de behandeling van de begroting dit najaar, deze motie via een omweg toch nog binnen te halen. De meeste partijen in de raad vonden het een sympathiek voorstel. Maar onze motie kost geld. Geld dat ten koste gaat van de algemene middelen.  Hondjes

De SP vind dat dat geld ten koste van de hondenbezitter wordt binnengehaald en weer terug moet vloeien naar de hondenbelastingbetaler of besteed moet worden aan maatregelen ten gunste van het hondenbeleid zoals bijvoorbeeld extra handhaving of omheiningen van losloopterreinen.

Wordt vervolgt!!