Marja Lukassen verlaat Doetinchemse SP fractie

8 december 2011

Marja Lukassen verlaat Doetinchemse SP fractie

Marja Lukassen zal niet langer deel uitmaken van de SP fractie in de gemeente Doetinchem. De oorzaak van de breuk is een fundamenteel verschil van mening over de manier van werken binnen de fractie. Ondanks uitvoerig overleg kon met haar geen overeenstemming worden bereikt over de werkwijze.

Marja Lukassen levert haar zetel in de gemeenteraad niet in en gaat voor zichzelf verder. Binnenkort zal de ledenvergadering haar zetel terug eisen. In een schriftelijke verklaring voorafgaand aan haar kandidaatstelling heeft ze ingestemd met het teruggeven van de zetel indien de ledenvergadering daarom verzoekt.

De SP afdeling Doetinchem betreurt de handelwijze van Marja Lukassen. Ze ontneemt de SP fractie een zetel in de Doetinchemse Gemeenteraad. Ook zonder Marja Lukassen zal de SP fractie zich blijven inzetten voor menselijke waardigheid, de gelijkwaardigheid van mensen en de solidariteit tussen mensen.

Harry Bosman
Fractievoorzitter SP.