SP Fractie stelt vragen over de schoonmakers

6 maart 2012

SP Fractie stelt vragen over de schoonmakers

In hun strijd voor fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden staken de schoonmakers. De schoon-makers spreken de bazen aan op hun verantwoordelijkheden. Ook bij de gemeente Doetinchem werken schoon-makers. De SP fractie tijdens stelde vragen tijdens het halfuurtje op 23 februari 2012.

Omdat de gemeente Doetinchem zelf een grote werkgever is heeft de SP fractie tijdens het vragen halfuurtje op 23 februari gevraagd of de gD bij de aanbesteding alleen naar de financiële voorwaarden kijkt of ook goed werkgeverschap in hun overwegingen meeneemt. Doordat zij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten lopen de onderhandelingen tussen werkgevers en werknemers vast.

Het antwoord van wethouder van Dijk was heel helder en duidelijk. De gD kiest duidelijk voor goed werkgeverschap. De mensen die binnen het gemeentehuis werken, ook al zijn ze extern, moeten prettig en goed kunnen werken. Natuurlijk heb ik navraag bij enkele schoonmaaksters gedaan en zij zijn erg te spreken over de GD.
p;