SP Doetinchem wil verjongen

1 mei 2012

SP Doetinchem wil verjongen

De SP in Doetinchem wil samen met de SP in de Oude IJsselstreek een nieuwe jongeren afdeling Rood”op richten. We krijgen steun van Nils Müller (lid van het landelijke Roodbestuur). Voorzitter Peter de Vos “We hopen op deze manier dat onze afdeling meer kennis, talent en slagkracht aanboort”. Onze SP Jeugd heeft de toekomst!

Tijdens de ledenvergadering van 6 januari 2012 was de boodschap van onze SP leden duidelijk. “Hoe zit het met de jonge leden van onze afdeling” en “hoe kunnen we ze meer betrekken in onze afdeling”. Met die boodschap is het bestuur aan de slag gegaan.

Op 16 april 2012 heeft Nils Müller, lid van het landelijke “Rood” bestuur, onze afdeling tijdens de kerngroepbijeenkomst enthousiast gemaakt. De komende maanden staat in het teken van “Rood” in Doetinchem. Ben je jonger dan 28, wil je aan de basis staan van “Rood” in Doetinchem. Wordt voor 20 euro per jaar lid en doe mee.

De SP in Doetinchem kreeg in de afgelopen jaren steeds meer “jonge” leden. Deze jongeren zijn voor onze afdeling bijzonder belangrijk. De permanente verjonging en vernieuwing van onze afdeling maakt het ook op termijn mogelijk dat we ons kunnen blijven inzetten voor meer menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. De SP groeit in de peilingen maar daar blijft het niet bij. Het aantal nieuwe leden en afdelingen nemen ook in sneltreinvaart toe. Onze landelijke doelstelling “een groei naar meer dan 200 afdelingen en meer dan 50.000 leden” is meer dan realistisch. Daarbij heeft de uitbouw van jong in de SP voorrang in onze landelijke partij en afdeling.

We zetten ons in om onze “club” aantrekkelijker te maken voor jonge mensen en daardoor permanent te verjongen. Dit doen we door (actie)bijeenkomsten te organiseren speciaal voor jongeren. De SP staat bekend door het directe contact met zijn (jonge) leden. Dat contact is nodig om meer kennis, meer talent en meer slagkracht aan te boren. Alleen zo kunnen we nieuwe stappen vooruit te zetten.