Beter onrecht lijden, dan onrecht doen

12 augustus 2012

Beter onrecht lijden, dan onrecht doen

Mooi weer, vriendelijke mensen en een hoop blije kindergezichten mede dankzij SP ballonnen in winkelcentrum de Bongerd in Doetinchem. De reacties waren, zoals altijd, wisselend. De ene persoon vindt 'Nederland nu al sociaal genoeg' en de ander wilde weten hoe hij ervoor kon zorgen dat 'zijn SP stem niet verloren zou gaan, terwijl hij op vakantie is, stemmen juist nu het zo belangrijk is'.

De meeste mensen namen beleefd en vriendelijk onze informatie aan maar er was één uitzondering: 'het is een schande dat jullie zo'n iemand inzetten voor jullie campagnedoeleinden!' Met 'zo'n iemand' werd gewezen naar een SP lid in zijn rolstoel bij de entree van de Albert Heijn. We kunnen iedereen gerust stellen Hans, ons gewaardeerde SP lid in de Rolstoel, laat zich niet inzetten. Hans deelt niet alleen folders uit maar hij is ook penningmeester van onze afdeling! Hij zet zich keihard in voor een partij die staat voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit!

Hans Spronk samen met Emile Roemer

Waar onrecht wordt gedaan, begrijpen wij dat mensen boos kunnen worden. Soms maken mensen een inschattingsfout. De meneer die de opmerking maakte kwam op zijn manier op voor 'de zwakkere in de samenleving' en dat standpunt delen wij met hem. De wijze waarop verschilt echter aanzienlijk. De opmerking gaf weer dat de SP nog genoeg te doen heeft op dit vlak in Nederland.