ROOD voert actie in Doetinchem

30 januari 2013

ROOD voert actie in Doetinchem

Vrijdag 18 januari was de eerste actie van ROOD Doetinchem voor het behoud van de stufi. In heel het land voert ROOD actie voor behoud van de stufi en dus ook in Doetinchem. ROOD Doetinchem ging op bezoek bij het Rietveld lyceum, het Ludger College en het Graafschap College om jongeren te informeren over het afschaffen van de stufi en de OV-studentenkaart.

De jongeren konden op de foto met hun studieschuld om onze actie te steunen. De meeste jongeren schrokken dat de studiefinanciering werd afgeschaft en hadden geen idee wat het voor hen zou betekenen. Tevens wisten veel jongeren niet dat ook de OV-studentenkaart zou komen te vervallen en dat ze zelf voor de reiskosten zouden moeten opdraaien.

Actie Rood

ROOD zet zich in om afschaffing van de stufi en de OV-studentenkaart te voorkomen en daarom zullen we zeer binnenkort weer de scholen langsgaan om onze actie voort te zetten. Studeren moet voor iedereen toegankelijk en betaalbaar blijven en niet alleen voor de rijken.

Al met al was het een geslaagde eerste actie voor ROOD Doetinchem.

Actie Rood

Wordt vervolgd.