Buurten in de Buurt: Overstegen zaterdag 20 april 2013.

1 mei 2013

Buurten in de Buurt: Overstegen zaterdag 20 april 2013.

“Stemmen op de PvdA was een vergissing” dat zei één van de bewoners die in gesprek raakte met ons SP-lid Ben Jansen. Hij stond op 20 april 2013 samen met Marcel Beemer en Hans Boerwinkel bij het drukke winkelcentrum Overstegen in Doetinchem.

Er waren ook wel wat mensen die zich verbaasden dat de SP er stond, want het is toch geen verkiezingstijd? Die realisatie is goed, want de SP staat er natuurlijk niet alleen in verkiezingstijd! Goed nieuws is dat veel mensen naar tevredenheid wonen op Overstegen en er door de mensen geen ernstige knelpunten gemeld zijn in deze wijk.

Zorgen werden geuit over de bezuinigingen die landelijk doorgevoerd worden en die ook door het rijk aan gemeenten opgelegd worden. Vooral de zorg die verschuift van het rijk naar gemeenten zonder dat daar voldoende geld bij zit baart mensen zorgen.
Men heeft zorgen over het landelijk beleid. Steeds meer bezuinigen; Rutte die oproept om auto’s en keukens te kopen en verder van de mensen lijkt af te staan dan ooit; de zakkenvullers aan de top van banken maar ook van zorginstellingen en verzekeringen… Vooral dat laatste maakt veel mensen boos en teleurgesteld.

Ook waren er mensen die gebruik maken van thuiszorg en zich onder druk gezet voelen om minder zorg te gaan gebruiken. Dat de zorg lastiger bereikbaar was, dus minder toegankelijk dan een aantal jaar geleden. Heeft u nog andere zaken over Overstegen, Doetinchem, zaken die u bezig houden of deelt u deze mening? Laat het ons vooral weten!