KANTOOR SENSIRE BEZET DOOR BOZE THUISZORGMEDEWERKERS

31 juli 2013

KANTOOR SENSIRE BEZET DOOR BOZE THUISZORGMEDEWERKERS

In Varsseveld (Gld.) hebben thuiszorgmedewerkers van Sensire het hoofdkantoor bezet gehouden. Zij eisten dat Sensire geen gebruik maakt van de ontslagvergunning die is afgegeven door het UWV. SP-Kamerlid Farshad Bashir was aanwezig om de medewerkers van Sensire te ondersteunen.

Zo'n honderd medewerkers van Sensire wilden het hoofdkantoor niet verlaten voordat de directie van Sensire de toezegging had gedaan dat 1100 medewerkers niet op straat worden gezet. Bashir steunt ze ten volste, volgens hem is het schandalig dat het UWV een ontslagvergunning heeft afgegeven. 'Van bezuinigingen in 2014 is nog helemaal geen sprake. De bezuinigingen waarop Sensire zich beroept moeten zelfs nog door de Tweede én Eerste Kamer. Zover is het nog lang niet wij zullen er alles aan doen om deze bezuinigingen tegen te houden. Er is genoeg geld te vinden zonder dat de medewerkers en hun cliënten daar de dupe van worden. Afgelopen jaar maakten de zorgverzekeraars 1,4 miljard euro winst, daar is het geld te halen.'
Sensire bezetting 2
De SP wil dat de Kamer terug komt van reces om te debatteren over de werkwijze van het UWV. Bashir: 'Wij willen minister Asscher aan de tand voelen, wat ons betreft wordt deze ontslagvergunning ongedaan gemaakt.'
Sensire bezetting
Naast 1100 thuiszorgmedewerkers staan ook de banen van 24 ondersteunende personeelsleden op de tocht.