Actie SP Doetinchem voor medewerkers Thuiszorg van Sensire

12 oktober 2013

Actie SP Doetinchem voor medewerkers Thuiszorg van Sensire

Sensireactie SimonspleinZaterdag stond de SP op het Simonsplein. Ditmaal om handtekeningen op te halen ter ondersteuning van de thuiszorgmedewerkers die per 1 januari 2014 hun baan kwijt raken. Zoals bekend werkt de SP afdelingen in de Achterhoek nauw samen met de Sensire thuiszorgmedewerkers en de Abvakabo FNV om het ontslag van 1100 werknemers te voorkomen.

Harry BosmanSP voorzitter Harry Bosman: "Het is onbegrijpelijk dat dit dreigt te gebeuren. De gemeenten krijgen in 2014 nog exact hetzelfde geld uit Den Haag. Er is dus geld en er is ook nog werk voldoende in 2014. Het was geweldig om te zien hoeveel mensen de medewerkers in Thuiszorg steunen met een handtekening. De strijd gaat door!"

De SP is solidair met de thuiszorgmedewerkers en afgelopen zaterdag hebben actieve SP leden een handtekeningenactie gehouden. De reacties van het winkelt publiek waren zeer positief. Velen die het woord thuiszorg of Sensire opvingen kwamen spontaan hun handtekening zetten. Reacties als “wat ontzettend goed dat jullie hier je best doen”, waar gaat dit naar toe, “we moeten straks bang zijn om oud te worden en zorg nodig hebben” en “een klant van ruim 90 jaar is al sinds het bekend worden van dit nieuws helemaal ontdaan. Hij weet niet wat hij moet beginnen zonder de thuiszorg die er al 11 jaar werkzaam is”. In een paar uur tijd zijn er honderden handtekeningen opgehaald.

Wilt u de thuiszorgmedewerkers ook een hart onder de riem steken? Zaterdag 19 oktober is er een grote manifestatie in Varsseveld. U bent daar natuurlijk van harte welkom.

U kunt ook de petitie teken. Ga naar www.reddethuiszorg.nl