Kan iemand dit domme kabinet wegsturen?

11 november 2013

Kan iemand dit domme kabinet wegsturen?

Vroeger moesten slechte leerlingen uiteindelijk van school af... Gisteren staatssecretaris Klijnsma, vandaag minister Kamp. Ze leren het nooit!

Eerst de feiten: in het derde kwartaal waren er 46 duizend banen minder dan in het tweede kwartaal. Van juli 2011 tot juli 2013 nam de werkloosheid iedere maand toe. Lees het nieuwste CBS rapport er maar op na. En laat je niet in de luren leggen door de spin-dokters van het kabinet die zeggen dat het aantal openstaande vacatures groeit. Want er kwamen in het derde kwartaal vijfduizend minder vacatures bij. En als klap op de vuurpijl: er zijn nu 160.000 banen minder dan een jaar geleden.

En dan durft minister Kamp met droge ogen te zeggen dat het „voor het herstel van de
economie noodzakelijk is dat het kabinet doorgaat met het bedrijvenbeleid en het doorvoeren van hervormingen die de economie versterken.” Ik zal wel niet goed opgelet hebben, maar van economie versterken is in deze kabinetsperiode geen sprake geweest, wel van kapot bezuinigen.

Lees maar wat – ook vandaag – de deskundigen daarover te zeggen hebben: „De Nederlandse econo­mie groeit volgend jaar niet en zal dat, als de overheid doorgaat met bezuinigen, daarna ook niet gaan doen. Door jaren van recessie en stagna­tie raakt de Nederlandse econo­mie steeds verder achterop.”

Van de Nederlandse economen kreeg het kabinet recent een 4,6 als rapportcijfer. Vroeger bleef je met zo’n cijfer zitten. En als het niet verbeterde moest je van school af. Kan iemand dit domme kabinet wegsturen?

Organisatie Secretaris Jaco te Hennepe