Wil je een date met de SP?

14 februari 2014

Wil je een date met de SP?

De SP probeerde op Valentijnsdag mensen op het treinstation te verleiden tot het maken van een afspraakje. Om de inwoners alvast warm te maken voor onze campagne vraagt de SP: ,,Hebben wij een date op 19 maart” . Het is ook een oproep aan het publiek om te gaan stemmen tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen. De Valentijnshartjes werden ondanks het vroege uur gretig door de reizigers aangenomen.

SP Lijsttrekker Hans Boerwinkel tijdens Valentijnsactie

Naomi Wartenberg: "Vandaag nodigden we iedereen op het station uit om op 19 maart te gaan stemmen en het liefst natuurlijk op de SP. Onze vraag is: Zijn we hard voor elkaar of hebben we hart voor elkaar. Samen met andere SP leden delen we hartjes uit op het station. Over een maand proberen we tijdens een actie de Doetinchemse jongeren te verleiden te gaan stemmen. We gaan samen met andere Achterhoekse ROOD leden (SP jongeren) de straat op met de leus - 1e keer, ga voor safe, stem SP - Daar kijk ik nu al naar uit." (Naomi is onze jongste kandidaat voor de gemeenteraad)

Actief SP lid Antoon Morsink op station Doetinchem

De Valentijnsactie heeft naast een ludieke ook een serieuze boodschap. De SP vindt dat de lusten en lasten eerlijker verdeeld moeten worden. We bevinden ons in een crisis die banen verloren doet gaan, lonen onder druk zet en onze oudedagsvoorziening bedreigt. Een crisis met grote sociale gevolgen. Die de solidariteit, lotsverbondenheid en het vertrouwen in de toekomst ondermijnt. In de gemeenteraad wordt besloten wie, welk deel van de crisis op zijn bordje krijgt te liggen. Op 19 maart kan iedereen zelf bepalen al dan niet te willen gaan voor een 100% Sociaal Doetinchem.

Jongste SP kandidaat Naomi Wartenberg (9)

SP voorzitter Peter de Vos: (met een flinke lach op het gezicht) "Andere partijen zoals GroenLinks en de PvdA flirten ook met ons ideaal van een 100% Sociaal Doetinchem. Met name PvdA lijkt soms last te hebben van bindingsangst. Ze hebben wel een geheime liefde voor een 100% Sociaal Doetinchem, maar in hun stemgedrag durven ze daar niet altijd voor uit te komen. De PvdA moet niet langer als een muurbloempje langs de kant blijven staan maar samen met ons Doetinchem een stuk socialer en liefdevoller maken. En wie weet kan er dan samen met de SP en GroenLinks iets heel moois tussen ons opbloeien."